Lennart Boyd Schürmann

Menu

Information

Bio

Lennart Boyd Schürmann (1994, London) is a theatre maker, author and researcher. In his artistic practice he develops spatial compositions of historical constellations, often departing from archival research. In collaboration with performers and artists, the poetic models of the respective materials are translated into gestural repertoires and performative genres, in search for focal points of aporias inscribed in the modern project. He co-founded , Bruch‘- a framework for research and production across theatre, art and academia. KLITTERN (aesopica) has been awarded the jury prize of Körber Studio Junge Regie 2022.

Lennart Boyd Schürmann (1994, London) arbeitet als Regisseur und Autor zwischen Theater, bildender Kunst und akademischer Forschung. In seiner künstlerischen Praxis erforscht er in wechselnden kollaborativen und institutionellen Kontexten historische Modelle und gestische Repertoires differenter Erfahrungsräume, die er in ihren ästhetischen wie politischen Implikationen bearbeitet und in räumliche Kompositionen übersetzt. Er ist Gründungsmitglied der Künstler*innen-Plattform ‚K' (2013-2021) und war langjähriger künstlerischer Mitarbeiter des amerikanischen Choreographen Trajal Harrell (2017-2022). Für KLITTERN (aesopica) erhielt er den Preis des Körber Studio Junge Regie 2022.

Texts

[reviews]

TAZ on KLITTERN (aesopica), February 2023

Sueddeutsche Zeitung on KLITTERN (aesopica), March 2022

[as (co-)author]

"This House Is Not a Home: Producing
Encounter-Based Collective Formats in Times of Covid-19"
The Garage Journal (2021: 2), 132-151.

"Die Drastik des Virtuellen. Zu Erich Ungers Apologetik extremen Denkens"), in: Berger, Louis et al. (Hg.): Leben am Ende der Zeiten, Frankfurt am Main / New York 2021, 122-144.

"You created me. Affective Technologies in Greek Performativity and Twenty Looks", in: Trajal Harrell (ed.): Twenty Looks or Paris is Burning at the Judson Church: XL Publication, New York 2017, 160-185.